Ruines - Reisverslag uit Lima, Peru van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Ruines - Reisverslag uit Lima, Peru van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Ruines

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

30 Juli 2011 | Peru, Lima

Ik heb officieel nu meer van lima gezien dan in die 2 weken bij mijn andere gastgezin.

Donderdag hebben we een piramide bezocht die midden in Lima staat.

(we zijn: ik, mijn gastzusje, neef van mijn gastzusje en kivang een jongen uit turkije( en soms nog de ouders van mijn gastzusje))

Zag er erg cool uit en er was NIEMAND dus kon ik super mooie foto´s maken. Daarnaa zijn we doorgegaan naar groter ruines die ook midden in Lima liggen. Helaas waren deze gesloten omdat het het een feestdag was. Daarnaa zijn we op zoek gegaan naar marktjes waar ze mooie dingen verkopen. Toen was het tijd voor de lunch. We zijn naar een appartement van de neef van mijn gastzusje gegaan en hebben daar gegeten en een film gekeken.

Gister (vrijdag) zijn we naar Pancamac geweest. Dit zijn ook ruines maar deze liggen dicht bij de kust en zijn echt supper mooi om te bezoeken. Al was het wel kou.
De tempratuur is erg raar hier in Lima. In sommige gedeeltes schijnt de zon en is het super mooi. En ergens anders is het grijs.

Na een flinke wandeling door Pancamac zijn we naar huis gegaan, (en onder tussen even bier gehaald)
Thuis hebben we Volebal gekeken. Dit is nogaal een grote sport hier in Peru. Ondankt dat dit het jeugd team was wat speelde is de belangstelling Immens groot.

Vandaag heb ik nog geen idee wat we gaan doen. Maar ik denk dat we in iedergeval iets gaan doen. Dat staat wel vast.

Ik vlieg trouwens niet met alle 3 meisjes die ook met mij heen zijn gevlogen terug. Laura en Sanne vliegen maandag namelijk al. Ze voelen zich niet meer veilig (laura is beroofd in een taxi) en zitten vooral thuis. Ik vlieg 7 augustus terug en ben 9 augustus om half 9 of zo weer in Nederland

xx

  • 30 Juli 2011 - 17:29

    Marcel En Cisca:

    Hoi Romy,
    Jammer van je reisgenootjes dat die zich niet meer veilig voelen. Heeft het gevaar van beroving misschien ook te maken met in wat voor deel van Lima je zit of valt het allemaal wel mee en hebben zij gewoon domme pech gehad.
    Dat zie je trouwens niet vaak dat er piramides en ruïnes midden in een stad staan, maar nu zal alles daar wel anders zijn dan hier.
    Ik had alleen gedacht dat het weer daar veel beter zou zijn dan hier, maar van af morgen wordt het hier ook weer lekker warm.
    Cisca en ik gaan een paar daagjes fietsen in Limburg.
    Veel plezier nog en we lezen wel weer van jou wat je zoal gedaan hebt.
    groetjes Marcel en Cisca

  • 30 Juli 2011 - 19:13

    Lian.:

    Jammer dat je reisgenootjes terug gaan. Zo lang jij je maar veilig voelt he.. en njah het is altijd goed op je hoede te zijn (maar je kunt overal beroofd worden ook in NL).. Komt vast wel goed met alleen terugreizen.. ook weer een ervaring...

    Liefs

  • 31 Juli 2011 - 17:43

    Nina, Mieke En Jos:

    Het is leuk dat je nu meer dingen van Lima ziet. Maar let ook goed op jou spullen! Maak er nog maar een leuke week van.

    Groetjes Nina, Mieke en Jos

  • 01 Augustus 2011 - 13:45

    Romy:

    ehh ik reis niet alleen terug
    ilana gaat als het goed is met mij mee!
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 39871

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: