Seeing Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Seeing Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Seeing Lima

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

27 Juli 2011 | Peru, Lima

Ik ben nu al een paar dagen bij mijn nieuwe gastgezin en ik vindt het hier een stuk leuker.

Zondag hebben we mijn gastzusje van het vliegveld op gehaald.
Maandag hebben we bekeken wat we kunnen doen deze 2 weken en we zijn naar de film geweest. De film was super leuk en grappig (horrible bosses of zo (ga hem kijken))

Dinsdag heb ik veel van Lima gezien. De een kerk met klooster (dat niet meer helemaal word gebruikt) en de catacomben waar ongeveer 25000 mensen begraven liggen. Ik heb het centrale plein van lima gezien, met het huis van de president en een mooie kerk. Daarnaa zijn we gaan eten (ik ben al heel goed in het eten van kippenpoten met mes en vork)
daarna heb ik wat gekocht en wat kaarten verstuurd en we zijn naar het museum over de iqusitie geweest. Was ja, anders. Daarna zijn we naar de oma van mijn hostzusje gegaan. Daar heb ik Kivang (jongen uit turkije) en zijn gastbroer ontmoet en we zijn ijs gaan eten en besluiten wat we de rest van de week gaan doen.

vandaag (woensdag) heb ik niet zo veel gedaan, film kijken en wat eten halen in de stad. Dat klinkt makkelijk maar mijn gastgezin woont ver van de winkels. Dus eerst de bus pakken en dan lopen en de bus terug.

morgen en overmorgen is het Fiestas Patrias oftewel nationale feestdagen.
Zo word morgen de nieuwe president ollanta (je zegt ojanta) beëdigd.
en er is nog meer te doen

Morgen ga ik naar ruïnes van de oudste beschaving die hier gevonden in in amerika en naar een soort van piramide (ik weet de namen niet zo meer)

de fotos komen wel op facebook XD

xx

  • 28 Juli 2011 - 19:03

    Agnes:

    Hallo Romy,
    ik volg nog steeds je verhalen en ben blij dat je nu een leuk gast gezin hebt. Maak er nog een paar mooie weken van. Hopelijk kom je nog veel te zien, geniet er van!
    Groetjes uit Heeten, Agnes Kemper

  • 29 Juli 2011 - 17:21

    Marcel En Cisca:

    Hey Romy,
    Fijn dat je het nu beter naar je zin hebt bij het nieuwe gastgezin.
    Ga je ook nog iets spannends doen zoals een rotsafdaling of kano varen in een ruw bergstroompje of ga je puur voor een stukje cultuur snuiven en het land en de inwoners ervan beter te leren kennen.
    Groetjes, Marcel en Cisca

  • 29 Juli 2011 - 17:46

    Mieke En Jos:

    Wat fijn dat je nu een leuk gastgezin hebt! Hopelijk ga je nog veel leuke dingen doen. Wat hebben ze daar veel feestdagen! Je valt wel met de neus in de boter.

    Groetjes Mieke en Jos

  • 29 Juli 2011 - 17:48

    Nina:

    Ik vind het fijn dat je nu meer dingen gaat beleven!
    Hopelijk heb je daar geen last van muggen want ik zit er vol mee!
    Je moet de film maar een keer laten zien!

    X Nina
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 40073

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: