Stage en alles wat er nog meer bij komt kijken - Reisverslag uit Heeten, Nederland van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Stage en alles wat er nog meer bij komt kijken - Reisverslag uit Heeten, Nederland van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Stage en alles wat er nog meer bij komt kijken

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

10 December 2011 | Nederland, Heeten

Hallo allemaal,

Zoals een gedeelte van jullie misschien weet ga ik in februari voor minimaal 5 maand op stage naar Australië.

Ik ga op stage naar het buitenland omdat ik toch wel zal moeten. Bij mijn studie zit een buitenland verplichting. Ik moet dus stage lopen, een minor doen of afstuderen in het buitenland. Ik heb er dus voor gekozen om meteen de eerste gelegenheid te pakken

Ik heb na lang wikken en wegen Australië gekozen. Ik wou namelijk zowiezo naar een land waar ze Engels spreken en een westerse cultuur hebben. Nou dan blijven de VS, UK Ierland en Australië en Nieuw Zeeland over.

De UK en Ierland viel al snel af. Je kunt eigenlijk alleen maar terecht in Hotels in Londen er verder niks

De VS heeft een pokke duur werkvisum en nog meer hoge kosten en een lange wacht tijd. Dus dat viel ook weg

Uiteindelijk bleef dus Australië en Nieuw-Zeeland over. Mijn keuze is gevallen op Australië, vooral omdat je hier meer mogelijkheden hebt dan in NZ.

Ik wou dus in Australië stage gaan lopen bij het bedrijf Mojosurf. Helaas is dit mij niet gelukt. Diegene die de stages coördineer werd vader en zijn collega die zijn taken over nam. Was niet te bereiken. En omdat wij haar niet konden bereiken moest ik op zoek naar een nieuwe stage plek. (we = ik en accountmanager Australië = persoon die de stage regelt.)

Ik heb er uiteindelijk gekozen voor een normads hostel in Sydney. Hier heb ik al wel een uitnodiging van gekregen voor een gesprek. Maar het gesprek zelf moet nog plaats vinden.
Dat zal waarschijnlijk ergens s'avonds worden.

Als dat goed zit, moet ik nog een ticket kopen en een visum regelen en nog meer zaken. Maar eerst eens zorgen dat ik word aangenomen :)

Groetjes Romy

  • 16 December 2011 - 21:08

    Lian En Pieter:

    toofff
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 39853

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: