Reizen week 1 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Reizen week 1 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Reizen week 1

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

16 Juli 2012 | Australië, Noosa Heads

Goed ik ben nu al een weekje onderweg dus wordt het tijd om even een reisverslagje te plaatsen. Even ter verduidelijking de Greyhound is de bus die ik neem om de oostkust op te reizen. Het is een van de grootste bus maatschappijen van het land en voor mij de makkelijkste manier van reizen, aangezien je niet overal naartoe kunt vliegen en ik nog niet mag rijden.

Vorige week maandag avond ben ik vertrokken met de greyhound naar Bryon Bay. Dit is een klein maar super leuk stadje aan de oostkust van Australië. De bus reis duurde 12 uur, en was goed te doen, aangezien ik bijna de hele reis heb geslapen. In Bryon Bay heb ik geslapen in de nomads hostel in Byron. Omdat ik een stagiaire was bij nomads krijg je alle nomads accommodatie gratis of goedkoper. Het hostel was erg gezellig en een stuk beter dan die in Sydney. In Bryon is er niet meer te doen dan, wandeling maken langs de strand en naar de light house, surfen en uitgaan. Maar toch blijft het echt een hele mooie plaats.

Na 3 dagen ben ik ben de greyhound naar Surfers Paradise gegaan. Dit is een stad dat ligt aan de Gold Coast. Dit is een strook van 70km lang alleen maar strand, strand en nog eens strand. Je kunt echt duidelijk zien dat dit erg in de smaak is gevallen bij de internationale bezoeker. Er staan bijna alleen maar flats en er zijn veel winkelcentrums. Helaas was het niet echt mooi weer toen ik aankwam in Surfers. Dus heb ik vooral rond gehangen in de winkelcentrums. Het leuke was wel dat ik een van mijn kamergenoten die ik in Sufers heb ontmoet terug ga zien als ik ga zeilen op de whitsundays. Zij gaat namelijk met de zelfde boot op dezelfde datums.

Na 1 dag je in surfers, wat echt wel genoeg was aangezien het niet echt mooi weer was. Ben ik doorgegaan naar Brisbane. Brisbane is de hoofdstad van de provincie Queensland. En het heeft rond de 1.5 miljoen inwoners en is daarmee de 3e stad van het land. (ter vergelijking Sydney heef t 4.4 miljoen inwoners) De eerste dag heb ik de wijk rond mijn hostel verkend. Mijn hostel lag namelijk niet echt in het centrum maar meer aan de rand, bijna in China Town. De volgende dag ben ik Brisbane gaan verkennen. Het is een mooie en schattige stad en gelukkig viel het weer ook erg mee.

Na 2 nachtjes in Brisbane ben ik doorgereisd naar Noosa. Dit is een schattig klein stadje aan de Sunshine Coast. Ik heb vanochtend de greyhound genomen die ik nog bijna had gemist. Ik had me namelijk iets vergist in de tijden en daardoor had ik besloten om een andere shuttle naar het busstation te nemen. Dus ik had 10 min om al mijn spullen van de 5e verdieping naar beneden te krijgen om alsnog de shuttle van 9 uur te halen ipv die van 10 uur.

Maar goed na een bus reis van 3 uur ben ik aangekomen in noosa. Ik verblijf hier ook in de nomads (In de andere plaatsen heb ik ook in nomads hostels verbleven.) En ik was totaal vergeten dat Sara naar noosa was gegaan. Sara was een van de houskeepers in Sydney en zij is een maandje geleden weggegaan. Dus toen ik opzoek ging naar mijn kamer kwam ik haar tegen en werd begroet met een enthousiaste knuffel. (en What the f*ck are you doing here!?!??!?!)

De rest van de middag heb ik op het strand gelegen. We zitten ongeveer 10 min van het strand en het was erg zonnig vandaag. Echter het water was vreselijk koud dus ik heb niet gezwommen.
Morgen ga ik naar de Australia zoo. Dit is niet zomaar een dierentuin, nee dit is de dierentuin van Terri Irwin, de vrouw van Steve Irwin the crocodile Hunter. (die werd gedood door een pijlstaat rog) Zij hebben samen een mooie en grote zoo gebouwd niet ver van Noosa.
Oh en het belangrijkste komt nog. Donderdag zie ik na 5 maand mijn ouders en Nina weer aangezien we samen naar Fraser Island gaan, s’werelds grootste zand eiland

Volgende week plaats ik wel weer een verslag van wat ik deze week heb gedaan :)

xx

  • 18 Juli 2012 - 17:31

    Tineke:

    Volgens mij zijn ze er bijna.
    heel veel plezier samen.
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 39918

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: