The first days :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu The first days :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

The first days :)

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

16 Februari 2012 | Australië, Sydney

Ik ben nu al 5 dagen in Sydney en dit bevalt me super!
Ik heb nu al 2 keer gewerkt bij de receptie, het is even inkomen. De receptie heeft namelijk een computersysteem waar je even aan moet wennen. Je moet weten hoe het werkt en wat je wil in typen. Ik ben deze 2 keren om 7 uur ’s ochtends begonnen en was dan om half 4 klaar. Dit klinkt trouwens misschien vroeg maar er is ook iemand die nachtdiensten draait. (De receptie is 24 uur per dag geopend). Mijn taken bestaan vooral uit het in en uitchecken van gasten en het maken en controleren van de reserveringen. Daarnaast moeten wij ook naar de kamers van de mensen gaan die nog niet hebben uitgecheckt. Je moet namelijk voor 10 uur uitchecken en anders krijg je een boete (van 12 dollar) en als je helemaal niet komt opdagen dan word er een dag bijgeboekt.

Verder moeten wij ook achter de mensen aan die niet hebben betaald of hun boete nog niet hebben betaald. Met als uiterste redmiddel dat wij de bagage van diegene uit zijn of haar kamer verwijderen. Dat heb ik vandaag dus gedaan samen met Lucy. En een uur later of zo kwam een kerel zeer boos naar beneden omdat zijn bagage weg was en zijn telefoon en portemonnee.

Ook moeten wij om de zoveel tijd naar de supermarkt om pasta en rijst te halen. Omdat het hostel dit gratis weg geeft. (en wat mij weer geld bespaard wat ik anders aan eten uit moet geven :))
Je staat gelukkig (bijna) nooit alleen achter de receptie en dit maakt het wel zo gezellig.

Ik slaap nog steeds op de gedeelde slaapkamer maar het blijft hier gewoon heel gezellig. Vooral omdat wij allemaal Nederlanders zijn en dezelfde taal spreken. Het is trouwens ook erg handig als ik Nederlandse gasten incheck. En zij vinden het vaak ook erg handig. (al verstaat de rest die achter de receptie staat niks van :P. Verder is het ook erg makkelijk als je gaat koken want koken voor 2 ,3 of 4 personen is altijd makkelijker dan voor 1 persoon.

Ondertussen is mijn jetlag al weer bijna over, ik slaap gelukkig weer normaal. Het nadeel was wel dat ik vanochtend door mijn wekker ben heen geslapen en ik 25 min had om me aan te kleden en wat gaan eten en om naar beneden te komen. (de liften zijn rot en wij zitten om de 13e verdieping)
En dat resulteerde er weer in dat ik na anderhalf uur bijna flauwviel. Gelukkig wist ik nog net een stoel te vinden (We staan namelijk achter de receptie en een stoel stond wat verder op)
En ging lucy (met wie ik toen achter de receptie stond) snel naar de 24 winkel naast het hotel chocolade en sport drank halen. Daarna ging het allemaal wel weer goed.

Ik had die ochtend gewoon niet zo veel tijd om te eten en daarnaast is het brood hier veel minder vullend. Het is van dat tosti/toast brood waar je 3 a 4 plakken va moet eten voor dat je vol zit. Echter die ochtend had ik dus maar 2 plakjes gegeten met een dikke laag jam (heb gewoon 1 pot jam gekocht). Verder zijn we er achter gekomen dat de supermarkt hier een schap heeft met nederlandse producten!!! Je kun hier dus poffertjes mix kopen en hagelslag en stroopwafels en drop en nog veel ander dingen. Dus als ik ooit heimwee krijg :P. Het eten in de supermarkt is best wel duur maar als je gewoon goed op de prijs let kom je wel rond. En daarnaast heb ik ook niet zo veel nodig.

Het weer is hier geweldig, (schijnt beter te zijn dan van zomer) maar de zon is hier zo veel sterker alleen van een stukje door de zon lopen verbrand ik al bijna. En als je in de zon staat is het super warm. Dat gaat nog leuk worden als ik morgen ga surfen, en bij de cruise van zondag. Zaterdag ga ik samen met Mandy (een van de ander stagaires hier) van bondi beach (zeer famous beach) naar cogee beach lopen of zo. Dus ik verwacht dat ik maandag echt een kreeft ben :S

Hmm het word hier te warm, Tijd voor een frapucino van de starbucks hier iets verder op :)

Xx

(trouwens we hebben na die ene geen kakkerlakken in onze kamer gevonden, toch heb ik mijn eten in de keuken neer gezet. Vind ik iets fijner al heb ik dan wel de kans dat het gestolen word )

  • 16 Februari 2012 - 11:45

    Mieke:

    leuke foto s zelf gemaakt groetjes mieke

  • 18 Februari 2012 - 07:26

    Renate:

    En dan heb je met dat zonnige weer daar zo´n schaatsfoto bij je profiel±)

  • 18 Februari 2012 - 10:25

    Jolande Vloedgraven:

    Dag Romy

    Ik zag je reisverslag omdat Renate deze er nog voor had staan.
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de eerste indruk goed is.
    Succes daarginds en flink genieten!
    Ik volg je reisverslagen wel.
    Groeten uit lawaaierig Heeten (carnaval) van Jolande

    p.s. André vraagt of ze daar ook nog aan carnaval doen.

  • 19 Februari 2012 - 00:35

    Romy:

    Nee helaas doen hier niet aan carnaval. Maar over een paar dagen is wel het Mardi Grass festival. Dat is ongeveer te vergelijken met de gay parade in nederland. Helaas moet ik dan wel werken.
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 39877

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: