Jack and Jill went up the hill - Reisverslag uit Sydney, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Jack and Jill went up the hill - Reisverslag uit Sydney, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Jack and Jill went up the hill

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

21 Februari 2012 | Australië, Sydney

Afgelopen dagen heb ik echt super veel gedaan. Vrijdag ben ik gaan surfen met Mandy. Zij is een van de andere Nederlandse stagiaires. We werden opgehaald door een vet mooie bus van de surfschool. In de bus waren 2 surfinstructeurs. Het waren echt van die Australiërs die je alleen in de film ziet en ze waren echt super aardig. Ze brachten ons en de rest van de groep naar een afgelegen maar een supermooi strand. Hier kregen we een rood T-shirt met lange mouwen die we aan moesten voor de veiligheid. En omdat het zo mooi weer was hoefde je geen wetsuit aan. Daarna hebben we even een duik gemaakt in het super heldere en warme water. Daarna werd ons de regels van de dag uitgelegd. Zoals, look cool, don’t pee in your wetsuit :P. En daarna werd ons de basis van het surfen geleerd en dat moesten we gaan proberen in het water. We hebben zo’n beetje de hele dag gesurfed met tussendoor wel een lunch en tijd om je opnieuw in te smeren. Na een tijdje zagen we de donkere, en super grote regenwolk al aankomen. De spullen zijn toen ingepakt en we zijn toen terug gebracht naar Sydney. Toen ik terug kwam in het hostel kwam ik er ook achter dat ik mijn voeten, bovenbenen en mijn kont gedeeltelijk had verbrand. Het deed echt super zeer maar gelukkig is nu alles al weer (bijna) weg.

De dag er na ben ik mee geweest met de bondi to Coogee Beach walk. Dit is een wandeling van af het beroemde en prachtige Bondi beach naar Coogee beach. Eerst heb ik samen met de anderen nog een tijd je op het strand gezeten. Echter omdat ik de vorige dag zo verbrand was en ik geen zin had dat nog een keer mee te maken zat ik er in een lange jurk met een vestje aan en met mijn voeten in het zand begraven. Ik heb toen snel besloten dat ik de route ging lopen want ik verveelde me een beetje. De toch was iets langer dan ik had verwacht maar ik heb het toch gelopen :). Die avond zijn we uitgegaan in de buurt. We moesten echt heel erg wennen aan de dress code. Het is hier vooral heel erg korte jurkjes met weinig stof. Als je dat in Nederland zou aantrekken denkt vrijwel iedereen dat je een hoer bent of zo. Maar goed ondanks dat was het toch erg gezellig.

De zondag er na zouden we eigenlijk op een cruise gaan maar omdat we lagen te slapen en het slecht weer zou worden hebben we dat maar niet gedaan. ’S Avonds zijn we naar een filmfestival gegaan met de naam Tropfest. Dit is gewoon een super groot terrein met in het midden vier gigantische beeldschermen waar korte films op worden getoond. Echter we waren er nog geen 20 minuten en het begon al te regenen wat zich daarna omzette in Onweer. We zijn toen maar weggegaan. Het was best wel jammer want het was best wel een leuk festival

Maandag ben ik op een tour geweest door de Blue Mountains. (Nee het zijn geen blauwe bergen maar van een afstand lijken ze blauw). Dit zijn de bergen dicht bij Sydney en het is er echt super mooi. De tour was heel leuk en dat kwam vooral door de enthousiaste tourleider. Het was namelijk zijn eigen bedrijf en hij kwam uit de blue mountains. Eerst zijn we naar een punt gegaan waar we kangoeroes konden bekijken. Oh wat zijn dat een schattige beestjes en ze springen echt heel leuk. Een mannetjes kangoeroe heet een Jack en een vrouwtjes kangoeroe heet een Jill en hun baby heet een Joey. Dus dan krijg je:'Jack and Jill went up the hill, and that's how Joey came. Daarna zijn we door gegaan naar een uitkijkpunt en daar hebben een boswandeling gemaakt. Het was leuk maar sommigen konden hun schoenen hierna niet meer wit noemen. Daarna hebben we onze lunch gehad. Het was een taartje gevuld met vlees echt heel erg lekker. Toen zijn we door gegaan naar sentic world en the tree sisters. The three sisters is een formatie van stenen in de bergen die 3 zusters voorstellen en sentic world is de kabel baan daar rond heen en hier is ook het steilste treinspoor ter wereld. En daarna zijn we weer terug gegaan naar Sydney. Maar alles bij elkaar was het een super leuke tour.
Vandaag (dinsdag) zou ik naar de Sydney tower gaan. Maar er was niet voor mij geboekt en dus had ik een vrije dag. Deze heb ik gebruik om Sydney iets verder te bezoeken. Ik ben naar verschillende monumenten en gratis dingen geweest en onder tussen begin ik me steeds meer thuis te voelen hier.
(al kunnen mijn kamergenoten soms toch zeuren)

xx

  • 21 Februari 2012 - 13:11

    Mieke:

    wou, wat leuk al die dingen die dingen
    die jij hebt gezien en dat mooie weer het is in nederland nog steeds kou .en jij maar lekker surfen en zo
    nou geniet er maar van

  • 21 Februari 2012 - 14:39

    Nina:

    wow, wat leuk al die dingen die jij hebt gezien en het mooie weer. Het is in Nederland nog steeds koud. En jij kan lekker surfen enzo... Geniet er maar van

    (Dit is de verbeterde versie van Mama, want ik vind deze tekst echt ouderwets!)

  • 22 Februari 2012 - 21:14

    Marcel En Cisca:

    Hey Romy,

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar en heb je al aardig wat ondernomen.
    Wij zijn wel benieuwd of je het surfen al een beetje onder de knie hebt, of krijg je nog meer lessen.
    Tot welke tijd (maand) blijven de temperaturen die je nu hebt daar.
    Hier begint het ook al weer warmer te worden, maar ja er blijven mensen die dit nog koud vinden.

    Geniet van je verblijf daar en we lezen wel weer wat je allemaal nog meer gaat doen.

  • 22 Februari 2012 - 21:26

    Jos:

    Hallo Romy,
    leuk dat je zoveel verschillende dingen meemaakt. Ik ken ook nog een lied met de tekst Jack and Jill enz. maar wist niet dat dit over kangoeroe's ging.
    Het schijnt een oud Engels kinder versje te zijn.
    Jammer dat de cruise niet doorging, schijnt een mooie goede manier te zijn om Sydney te zien, zal vast nog wel een keer doorgaan.
    Jammer dat je niet op de Sydney
    tower bent geweest, het schijnt dat je daar vandaan een heel mooi uitzicht over de stad hebt, en bij helder weer zou je de Blue Mountains kunnen zien, nou ja volgende keer beter, er zal zich vast nog wel een gelegenheid voordoen.

    Nog veel plezier daar en groetjes uit Heeten.

  • 23 Februari 2012 - 08:15

    Romy:

    Ik heb echt geen idee tot hoelang het hier warm blijft. Maar dat staat vast wel op het internet :)

  • 25 Februari 2012 - 17:41

    Mathilde:

    Hey Romy,

    Echt mooi en leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt!! Maar toch zou het wel gezellig zijn als je weer terug bent :-)

    xx
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 39863

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: