Time flies - Reisverslag uit Sydney, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Sydney, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

03 April 2012 | Australië, Sydney

De tijd gaat echt heel snel en ik zit hier nu al bijna 2 maanden!
Ik loop een beetje achter met het schrijven van verslagen maar ik zal nu ff alles updaten : )
Mijn laatste verlag was 17 maart. Onder tussen is hier nog niet veel veranderd, behalve dat het minder is gaan regenen en dat het een stuk rustiger is geworden. Het hoogseizoen is namelijk over dus is er niet veel te beleven bij de receptie. Ik doe nog steeds het zelfde werk maar het blijft wel leuk om te doen. Daarnaast tw
twitter ik ook voor het hostel. Ik ben zo’n beetje de enige die het goed kan en weet hoe het werkt. Met als gevolg dat als ik wat in plan dat alles goed loopt (zoals afgelopen weken). Maar plan ik niks in dan gebeurt er ook bijna niks (zoals vandaag dus :P) Maar ja ik was vrij vandaag en dan vindt ik het ook NIET mijn verantwoordelijkheid, ik heb het wel meer mensen geleerd maar niemand doet het volgens mij ook .

Wat ze hier wel allemaal kunnen is facebooken. Met als motto het voor het hostel te doen zitten ze hier allemaal achter facebook. Ik heb wel een paar keer gehad dat ik het open liet staan en toen ging ik weg. En toen verschenen er rare berichten op mijn facebook. Maar daar heb ik al wraak over genomen :P

Daarnaast heb ik deze week mijn eerste verslag in moeten leveren. Maar omdat ik dus geen bureau in mijn kamer heb , heb ik gevraagd of ik in the office mocht zitten na mijn werk, en dat mocht. En dan heb je ook nog gratis internet. Gelukkig ben ik vandaag ook nog even langs the state libary of New South Wales gekomen, en daar kan ik ook rustig gaan zitten met free Wi-Fi :).
In mijn vrije dagen probeer ik zo veel mogelijk van Sydney te zien. Zo ben ik al een keer naar de markets in the Rocks geweest (de oudste wijk van Sydney), ben naar het Museum of Complementairy art geweest, ben wezen zwemmen in het zwembad in the botanic garden, en ik ben wezen winkelen (zonder succes, de mode vind ik hier niet zo heel erg mooi op het moment).

Verder wandel ik veel door de stad en dan vooral door the royal botanic gardens en Hyde park, lijkt misschien niet heel erg interessant maar er is altijd wat te beleven. Afgelopen zondag kwam ik een politie evenement tegen in darling habour en een demonstratie voor gelijke rechten voor homo’s in Hyde park (ze mogen alleen nog niet trouwen hier).
Vandaag had ik ook vrij en ben ik gratis naar het wildlife center geweest. Dit is een hele kleine dieren tuin in Darling habour. Met alle belangrijke en beroemde dieren van Australië. Zoals Koala’s (die ga ik echt ooit nog knuffelen), Kangoeroes (rare beesten), emusen, wallaby’s (mini kangoeroes!) en een 5 meter lange, zoutwater krokodil en nog meer. Daarna wou ik ook nog naar het aquarium gaan maar mijn naam stond daar niet op de lijst dus ik mocht niet naar binnen :(.

Verder heb ik ook al mijn reis plannen een beetje uitgestippeld. Ik ben van plan om over 2 weken een weekend te gaan surfen. In mij wil ik een weekje naar Melbourne, en in juni wil ik een weekje naar Perth. En na mijn stage wil ik de oost kust op maar dat heb ik nog niet helemaal uitgestippeld.
Aankomend weekend is het Pasen en dan moet ik werken dus ik kan het helaas niet zo uitgebreid gaan vieren. (Niet dat ik dat in Nederland ook doe )
Ik ga proberen nu elke week wat te schrijven, kan niet beloven dat het een succes word maar ik ga het proberen.

Liefs en een vrolijk Pasen,

Romy

  • 04 April 2012 - 19:12

    Mieke :

    wow , wat een goed voornemen. ik zie er na uit .

  • 05 April 2012 - 09:01

    Renate:

    Leuk dat je zoveel doet en ziet! Als je er dan toch bent, moet je je kansen pakken, maar toch goed dat je dat ook echt doet. Toch belangrijker dan schrijven. Hoe wel ik het leuk vind je verhalen te lezen:).

    En we worden niet geacht te weten wat wallaby's zijn (wist ik toevallig, haha, dankzij Kluun), maar moeten wel weten wat emusen zijn? Of ben ik de enige die nog nooit van een emuse gehoord heeft?

    (Heb emuse gegoogeld, langpootkip?, soort flamingo?)

    Goed pasen, dan toch (ben zelf ook eigenlijk niet paasactiviteiten met pasen aan het doen, wel goede vrijdag vrij:))
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 39862

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: