Week 2 een beetje te laat :P - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Week 2 een beetje te laat :P - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Week 2 een beetje te laat :P

Blijf op de hoogte en volg Romy

29 Juli 2012 | Australië, Agnes Water

Okay dit is een verslag van 1 week geleden, waarbenjij.nu lag er uit op maandag en ik ben het daarna totaal vergeten up te loaden dus alsnog : i
Goed de laatste keer dat ik schreef was ik nog in Noosa. Noosa is een mooi en schattig stadje aan de Sunshine Coast. Ik ben hier 3 nachten geweest, en ik vond het heel erg gezellig. Daarnaast heb ik Marleen hier ook terug gezien. We hadden elkaar ontmoet in Surfers en ontdekt dat we op de zelfde boot gingen zeilen op de Whitesundays. En zij kwam op mijn laatste dag toevallig mijn kamer binnen lopen.
Tijdens mij verblijf in Noosa ben ik ook naar Australia zoo geweest. Dit is de zoo van Steve Irwin.
Het was echt een prachtige en grote zoo met hele leuke dieren shows. Ik heb ’s ochtends een bus genomen van noosa naar de zoo. De zoo is erg groot. Ze hebben veel zoutwater krokodillen, freshwater krokodillen, alligators, kangoeroes, koala’s, olifanten, tijgers en nog veel meer dieren.
En daarnaast geven ze verschillende shows met de dieren. Ik ben naar de grote krokodillen show in het Crocoseum geweest. En ik ben naar de tijger show geweest, ik heb olifanten gevoerd en kangoeroes en koala’s geaaid. Het was echt een leuke dag, maar op het einde werd ik wel een beetje zat van Steve irwin. Je ziet zijn foto echt overal, of de foto van zijn vrouw en kinderen. Maargoed het was leuk.
Daarnaast heb ik nog op het strand gelegen in noosa, (toen het nog mooi weer was) en ik heb een stuk gewandeld door het national park, maar toen begon het te regenen, dus ben ik terug gelopen.

Donderdag heb ik afscheid genomen van Sarah, Marleen en noosa en ben ik doorgereisd met de bus naar Hervey Bay. Daar ben ik na 2 uur wachten opgepikt door mijn ouders en Nina. We zijn toen doorgereden naar de camping met hun campervan. De volgende dag zijn we opgepikt met een bus voor onze 2daagse tour op Fraser Island. Fraser is het grootste zand eiland ter wereld en het heeft prachtige heldere meren. De eerste stop was Lake Mackanzie. Dit is een van de mooiste meren van het eiland. Het water is echt super helder maar wel koud, echter ik heb er toch in gezwommen samen met Nina en mijn ouders. Daarna zijn we door gegaan naar een plek waar de eerste nederzetting van de mensen op Fraser was. Daarna hebben we gelunched en zijn we door gegaan naar Lake wabby. Waar we nog een flinke wandeling hebben gemaakt. Daarna zijn we terug gegaan naar het ‘resort’.
De volgende dag zijn we verder naar het uiterste puntje van het eiland gegaan. We zijn gestopt bij Creek elli, een zeer heldere en brede beek, die hebben ze hier nogal veel. En alle meren en beken hebben water van drinkwater kwaliteit. Daarna zijn we doorgegaan naar zandrotsen die prachtige kleuren hebben. Daarna zijn we doorgereden naar de champange pools en Indian Heads. Indian Heads is het uiterste puntje van Fraser, waar je niet mag lopen omdat het Aboriginal gebied is. Het is Indian Heads genoemd omdat toen captain Cook er langs vaarde met zijn schip, hij Aboriginals zag staan. Daarna zijn we weer terug gereden. We zijn nog even gestopt bij een scheepswrak en daarna zijn we terug gereden naar de haven. Rijden op Fraser is een vak apart. Het is namelijk een zandeiland dus er zijn geen normale wegen. Wij reden in een kruising tussen een bus en vrachtwagen. Maar dan nog hobbelde het heel erg. (en Nina werd dus de hele tijd wagen ziek.) Daarnaast zijn er op Fraser ook heel veel tag-a-long tours. Dit houdt in dat je rond rijdt met een groepje auto’s. In de hoofd auto zit de gids die ervaring heeft en daar achter rijden mensen die toerist zijn en willen rijden. En die auto’s komen nog weleens vast te zitten in het losse zand. Wij konden dat niet doen omdat Nina nog geen 18 was.

Maar goed na 2 dagen zijn we terug gebracht naar de camping en heb ik nog een nachtje door gebracht met mijn ouders en de volgende dag hebben zij mij bij een hostel af gezet. Ik heb die dag nog een beetje door Hervey Bay gelopen, maar het is niet echt een heel bijzonder plaatsje. Alles is gericht op Fraser Island en daarom is het soms best nogal saai. Maargoed nu zit ik te wachten totdat ik de shuttle bus naar de greyhound stop kan nemen en dan heb ik nog een bus reis van 5 uur naar 1770/ Agnes waters. Leuk is anders maar goed.
xx
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 39880

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: