week 3, zeilen, snorkelen, koalas en sunburn - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu week 3, zeilen, snorkelen, koalas en sunburn - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

week 3, zeilen, snorkelen, koalas en sunburn

Blijf op de hoogte en volg Romy

31 Juli 2012 | Australië, Magnetic Island

Goed en dan maar weer een verslagje van mijn derde week :D
Ondanks dat mijn laatste verlag van 2 dagen terug was, maar ja door dat de site er uitlag was ik het dus helemaal vergeten.

Vorige week maandag heb ik de bus genomen naar 1770. Die was trouwens ook nog eens 20 min vertraagd maar goed. In 1770 heb ik voor de verandering eens niet in een Nomads hostel geslapen. Het hostel van Nomads kon ik namelijk niet gratis krijgen en het had hele slechte revieuws op hostelworld.com. Daarom heb ik voor mijzelf een hostel geboekt. Het was wel een 10 bed dorm maar daar valt nog wel mee te leven (vooral omdat hij half leeg was). Ik ben totaal 2 dagen in 1770 geweest. Mijn originele plan was om de castaway te doen. Hier wordt je op een eiland gedropt voor een dag, maar dit kon niet doorgaan omdat het al was volgeboekt. In plaats daarvan heb ik een stand up surfing les genomen. Dit houdt in dat je op een groot surfboard staat en je dan met een peddel een beetje rond gaat peddelen. Ik heb het gedaan en het was echt heel leuk. Ik ben welgeteld 1 keer van mijn board afgevallen. Ik heb namelijk niet in de zee gepaddled maar meer in een soort van lagoon.

Na 2,5 uur peddelen werd ik opgehaald en terug gebracht naar het hostel. Daar kwam ik er achter dat ik het weer voorelkaar had gekregen om mijn voeten te verbranden :S en een heel klein stukje van mijn rug. De rest van de dag en dag er naar heb ik een beetje op het strand en bij het hostel rond gehangen. Het was echt heel mooi en rustig. Maar naar 2 dagen was dat ook wel genoeg en toen ben ik door gereisd naar Arlie Beach.

Ik heb savonds om 21.00 de bus genomen en het was een bus rit van 10 uur. Ik heb echter niet heel goed kunnen slapen. De weg was nogal hobbelig en ik kon niet goed liggen. Gelukkig kwam ik bij de busstop wel Marleen tegen. Dit is een Duits meisje die ik maar telkens tegen blijf komen. :D

Maar goed na een bus reis van 10 uur kwamen we om 7 uur ’s ochtends aan in Arlie Beach. Hier was wel een Nomads en hier hebben wij dan ook 1 nachtje geslapen. In het hostel werd ik enthousiast begroet door Lucy. Zij was de Supervisor reception in Sydney maar zij is terug gegaan naar Cairns en nu zit ze dus in Arlie. Arlie is een klein stadje aan de oost kust en het is hét start punt voor alle tochten naar the withsunday islands. Na dat we even hadden geslapen zijn we opzoek gegaan naar benodigdheden voor onze 3 daagse zeil trip. We mochten op de boot onze koffers/backpack niet meenemen. Dit is namelijk te groot en ze zijn als de dood voor bed bugs. Dus hebben we kleine stoffen tasjes gekocht in de supermarkt. Daarnaast heb ik nog 2 jurkjes gekocht en een nieuw pyjamabroek aangezien mijn oude nog op Fraser Island ligt. En daarnaast moesten we onze eigen alcohol meenemen en het mocht geen rode wijn zijn of in een glazen fles zitten EN geen bananen. We hebben nog steeds geen idee waarom.

De volgende ochtend zijn we vroeg uitgecheckt en hebben we onze bagage achtergelaten in het hostel. (niet in de kamer maar in de bagageruimte :P) En zijn we op weg gegaan naar het ontmoetingspunt voor de zeiltrip. We moesten er om 8 uur zijn en wij waren er ook om 8 uur. De crew echter was er pas om 9 uur.

Okay, voor dat ik ga beschrijven wat ik heb gedaan zal ik eerst even wat informatie geven over de Withsunday islands. De Withsunday Island is een eilandengroep ongeveer 3 uur van Arlie Beach. Het zijn beschermde eilanden en het is wereld erfgoed. Het grootse eiland is Withsunday Island en dit eiland is vooral bekend omdat het witste strand ter wereld hier is. Daarnaast zijn er ook veel koraal riffen waar je mooi kunt snorkelen en scubadiven. Het heeft de naar Withsunday islands omdat Captain Cook het eiland ontdekte op Withsunday. Simpel als wat, alleen was het toen al maandag maar dat had hij niet door, tijdzones waren toen nog niet uitgevonden

Ik heb samen met Marleen een 3days 2 nights zeil trip gedaan op de boot Apollo. Dit is de snelst zeilende boot op de Withsundays. Nadat de crew was gekomen, ons had ingecheckt en onze stingersuites had gegeven zijn we de boot op gegaan. De boot Apollo is een zeilboot en een niet heel erg ruime boot. Maarja wel een snelle. Nadat ons de regels waren uitgelegd door de 3 koppige ozzie crew. (en met ozzie bedoel ik half idoot :P) Konden we rustig gaan liggen op het dek. De eerste dag was er namelijk niet genoeg wind om te zeilen. Na een paar uur kwamen we aan in Hayman Island. Dit is het meest noordelijke eiland van de Withsundays. En hier hebben we voor de eerste keer gesnorkeld en er zat ook nog een gratis scuba dive bij. Het snorkelen en scubadiven was echt prachtig het reef zat heel dicht bij het strand. Het scubadiven was een aparte ervaring. Met een luchtfles op je rug onderwater zwemmen en je hoeft niet naar boven om adem te halen. Ik kan niet wachten totdat ik in Cairns ben om nog een keer te gaan duiken. Nadat iedereen had gedoken en weer terug was op de boot kwam er een heel groot nadeel van een 3 daagse zeiltrip naar voren. We konden namelijk niet fatsoenlijk douchen. Er is namelijk een 2 minute douch regel. Er is namelijk niet voldoende zoetwater aan boord om van te leven als iedereen 10 min gaat douchen. En daarnaast er waren maar 2 wc/douches voor 30 personen. Na ons even hebben afgespoeld zijn we door gevaren naar de hook passage waar we diner hadden en waar we hebben geslapen.
De volgende ochtend werden we om 7 uur wakker gemaakt door de crew met de mededeling dat het ontbijt klaar was en dat we zo bij Withehaven Beach waren. De 2e dag was er zeker voldoende wind om te zeilen en dat konden we merken. Na het ontbijt werden we met een klein bootje afgezet op Withehaven Beach. Dit is dus het witste strand ter wereld. Het was echt prachtig en ik wou dat ik hier langer had kunnen blijven. Maar helaas na 3 uur zijn we weer naar de boot gebracht en zijn we gaan zeilen naar een ander Coral reef. We zijn hier naartoe gezeild. Dit was echt super koud. De zeilen haalde de zon weg en het waaide verschrikkelijk. En daarnaast waren er hoge golven. Maar we hebben wel dolfijnen gezien en verschillende walvissen zien springen. (in de verte dan)

De 2e keer heb ik alleen gesnorkeld. Er was namelijk maar 1 gratis scubadive en ik had geen zin om meer te betalen. Dat was maar goed ook want het water was nogal koud, zelfs met wetsuits aan. We moesten trouwens wetsuits dragen omdat er in dit gebied kwallen voorkomen die nogal pijnlijk kunnen zijn en zelfs dodelijk. (als je een goed beeld wil van deze kwallen, ga finding nemo kijken, je ziet een groot gedeelte van de onderwater wereld en je ziet de Jellyfish) We hebben de kwallen wel gezien maar ze konden ons niets doen omdat we wetsuits aan hadden. We waren namelijk van de boot af gesprongen om zo sneller bij het reef te komen dan te wachten op het kleine bootje. We waren goed op weg toen een franse jongen ons wees op de kwallen. We zijn snel door gezwommen naar het reef en hebben daar nog een halfuurtje gesnorkeld totdat het echt te koud werd.

De volgende dag was alweer de laatste dag. We zijn die ochtend naar Longford Island gegaan om te snorkelen. Ik en marleen hebben het omgedoopt in Little Fraser/Oatmeal Island. Ten eerste het is een zandeiland en het zand zag er uit als oatmeal en ruikt raar. Het reef was hier echt super dicht bij het strand en het kwam alleen maar dichter bij naarmate het eb werd. (en het eiland werd groter :P)
Tijdens het snorkelen hier heb ik 1 schildpad gezien en ontelbaar veel kwallen.

Nadat iedereen weer aan boord was, wat een opgave was omdat het kleine bootje moeite had met manouveren. Het water was zo laag dat hij bijna de hele tijd het reef aanraakte. Zijn we terug gezeild naar arlie Beach. Het waren 3 super leuke dagen. Aangekomen in arlie zijn we naar het hostel gegaan en hebben we ruim 45 min onder de douch gestaan. Alles was zo droog omdat we ons dus niet fatsoenlijk konden douchen. ’s Avonds zijn we naar de bar beaches gegaan. We hadden namelijk een korting voucher gekregen voor een maaltijd en we kregen later op de avond nog gratis jugs (kanen bier). Dit was ook het ideale punt om namen uitwisselen zodat we iedereen konden vinden op facebook.
Helaas moesten we de volgende ochtend al weer 9 uur op de bus naar Townsville. En ook die bus had 20 min vertraging. Aangekomen in Townsville heb ik afscheid genomen van Marleen. (we hopen elkaar weer te zien in Cairns) en ben ik op de ferry gestapt naar Magnetic Island. Hier verblijf ik in Bungalow Bay. Ik heb hier voor gekozen omdat dit hostel een koala sancutary heeft (En ze hadden een mooi parket voor verblijf en eten enzo).

Vandaag heb ik de koala sanctuary ook bezocht. De entree was $19 en voor $15 kon je een koala vast houden en kreeg je ook een gratis foto. Natuurlijk heb ik dit gedaan het is namelijk de goedkoopste deal die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Eerst kregen we de andere dieren van de zoo te zien. Ik heb een jonge zoutwater krokodil vastgehouden en een lizzard. Ik heb een aantal papagaaien geaaid en een wombat gezien. Daarnaast waren er ook zoetwater krokodillen en een moeder koala met haar kindje. Daarna was het tijd om een koala vast te houden. Ik heb een ander meisje dat ik had ontmoet in byron gevraagd of ze foto’s van mij wou nemen en ik nam dan foto’s voor haar. Wat je niet verwacht van die schattige beestjes is dat ze best scherpe klauwen hebben. Ik had hem vast en hij zette zijn klauwen in mij om mij vast te houden. Was een beetje pijnlijk maar het zijn wel leuke beesten. Daarna was er nog de mogelijkheid om een carpet python vast te houden. En ja dat heb ik gedaan. Vond het wel een beetje eng maar ik heb het toch gedaan. De python was wel een beetje nat omdat hij was gaan slapen in zijn water bak (oh wat logisch toch)

Daarna ben ik een beetje op het strand gaan rond hangen en ik moest helaas nog even naar de supermarkt, die hier op het eiland echt belachelijk duur is. :S

morgen ga ik met de bus naar Cairns en over ander halve week ben ik helaas al weer thuis :S

xx

  • 02 Augustus 2012 - 13:48

    Renate:

    Echt gaaaf wat je allemaal doet! Respect! (En ik wil ook even de bewondering van mijn vader doorgeven.)



    Tot binnenkort,
    xx


  • 09 Augustus 2012 - 15:18

    Romy Logtenberg:

    Thanks and see you soon

  • 09 Augustus 2012 - 15:18

    Romy Logtenberg:

    Thanks and see you soon

  • 09 Augustus 2012 - 15:18

    Romy Logtenberg:

    Thanks and see you soon
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 39850

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: