Last days :( - Reisverslag uit Cairns, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Last days :( - Reisverslag uit Cairns, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Last days :(

Blijf op de hoogte en volg Romy

06 Augustus 2012 | Australië, Cairns

Goed nu een van mijn laatste verslagen al weer :S
Vorige week dinsdag heb ik de greyhound van Townsville naar Cairns genomen. Het was nog een hele klus om die bus te halen. Ik moest eerst de bus van mijn hostel naar de ferry terminal nemen, en dan met de ferry van Magnetic Island naar Townsville en dan meteen op de greyhound springen.
Echter ik maakte ik die ochtend een zeer goed besluit. Ik was namelijk net uitgecheckt en ik kon een bus eerder naar de ferry terminal nemen. Het was maar goed dat ik dat gedaan had want ze waren bezig met de wegen op Magnetic Island. Hierdoor hebben best nogal wat mensen hun ferry en zo aansluitend vervoer gemist. Maar ik was mooi op tijd. En na een busreis van 5 uur was ik Cairns.

Cairns is een middelgrote stad in het verre noorden van Queensland. Het is het mekka voor scubadivers omdat het great barrier reef hier het mooist is en de meeste trips naar Cape Tribulation/ Daintree rainforest vertrekken van Cairns.

Goed al aangekomen in Cairns heb ik het hostel gebeld om mij te laten oppikken. Echter er was geen reservering voor mij, en de manager was er niet meer. Dus heb ik de eerste nacht in een 8 bed dorm geslapen voor $20. (wat opzicht vrij goedkoop is) De volgende dag ben ik teruggegaan naar de receptie en heb ik gesproken met de manager. Zij zei dat mijn manager Jess niet had gemaild om een reservering te maken, maar goed ik heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen en ben verplaatst naar een 4 bed dorm. De eerste dag ben ik Cairns gaan verkennen. Maar helaas zit dit hostel nogal buiten het centrum, dus moet ik of 25min lopen of de shuttle nemen die 1 keer per uur gaat. Echter dit hostel heeft een $3 maaltijd en dat kunnen niet heel veel hostels je geven :D
Cairns is echt een zeer toeristische stad. En ik wil hier echt niet zijn in de zomer. De eerste reden, het regent hier dan en het is met toch heet. Op het moment is het 26 graden en zonnig en dat is winter.
Daarnaast kun je echt merken dat de ozonlaag heel dun is hier. Je verbrand donders snel, ik ben zelf niet verbrand maar ik heb echt mensen gezien die 15 min in de zon zaten en er knalrood uit kwamen.
Het is dan ook niet zo raar dat 1 op de 3 mensen uit deze regio huidkanker ontwikkeld. Daarnaast is het in de zomer hier veel te druk en warm.
Cairns is een van de weinige steden die ik heb bezocht dat geen strand heeft. Dit heeft zo zijn redenen. 1 zoutwater krokodillen, deze kunnen zeer agressief zijn, en ja ze zien mensen als eten. 2. Mariene stingers, oftewel kwallen die dodelijk kunnen zijn. En haaien :P Dus hebben ze voor de mensen een lagoon gebouwd waar iedereen uithangt. Ik niet echt had geen zin om te verbranden enzo.

Na 1 dagje stad verkennen ben ik 1 dag gaan snorkelen en duiken in het Great Barrier Reeft. Ik ben ’s ochtends vroeg met een shuttle naar de terminal gebracht en ik ben met de boot Ocean freedom gaan varen. Ik heb 2 keer gedoken en 2 keer gesnorkeld en rondgevaren met een glassbottom boat.
De eerste keer duiken zat in mijn pakket maar de 2e keer niet en daar heb ik dus $50 voor betaald maar het was het echt waard. We waren beide keren 2 mensen op 1 instructeur. Het reef is hier echt super prachtig en ik heb heel veel foto’s gemaakt met mijn gehuurde onderwater camera. Ik heb zoo veel vissen en koraal gezien. De belangrijkste zijn wel nemo en ik heb een stinger gezien. Dat is die vis die Steve irwin heeft gedood. Maar goed na 1 dagje duiken en snorkelen was ik een ervaring rijker.

De volgende dag heb ik afscheid genomen van mijn Duitse vriendin Marleen. We gaan elkaar helaas niet meer zien in Australië. Ik ben namelijk 2 dagen naar Cape tribualtion/ daintree rainforest gegaan. Terwijl de 2 dagen na mijn ging. En als zij naar Sydney komt ga ik net naar huis :(. Dus we ontmoeten elkaar wel weer in Europa.

Maar goed ik ben dus 2 dagen naar Cape tribulation geweest. Dit is een onderdeel van het Daintree Rainforest. Ik ben hier geweest met een tour. We werden s ’ochtends opgepikt en ’s middags afgezet bij onze accommodatie, die van mijn was cape trib beach house. Het was echt zoooo rustig en relaxing daar. Je hebt geen bereik en er is een mooi strand. De volgende dag werden we ’s middags weer opgepikt. We hebben toen nog een stuk van het rainforest gezien en zijn daarna weer terug gebracht naar Cairns. Het was echt heel mooi en relaxing.

Vandaag heb ik een beetje door cairns gelopen, vanavond ga ik souvenis kopen in de nightmarkets. Morgen avond vlieg ik terug naar Sydney . Daar ga ik nog meer souvenirs kopen en donderdag vlieg ik terug naar Nederland. Ik kom 10 augustus om 5.50 aan in Amsterdam. Mocht je geïnteresseerd zijn om me op te halen, contact mijn ouders zou ik zeggen.
Op dit moment kan ik wel zeggen dat deze 6 maand australie echt een groot succes was. Ik heb het echt super naar mijn zin gehad en vind het jammer dat ik afscheid moet nemen van dit grote maar prachtige land. Ik hoop dat ik in de toekomst nog een keer terug kan komen.

(ik en Marleen hebben onze ultimate oz travel plan gemaakt, voor als we de loterij winnen. :P We beginnen in de zomer in Sydney, door naar Melbourne, Tasmania, Dan naar Perth dan met de auto rijden naar Darwin via Broom. Dan van Darwin naar Adelaide rijden, met een stop bij Alice Springs /uluru. Dan nog even stoppen bij Byron Bay, noosa en Withehaven beach en dan door naar Fiji! Dromen kan altijd :P)
Dus ja over 4 daagjes weer thuis.
See you soon

XX

  • 06 Augustus 2012 - 19:57

    Marcel En Cisca:

    Best te begrijpen dat je een keer terug wil naar Australie, maar het ook wel weer fijn om thuis te zijn denk ik.
    Het is een hele belevenis en dan een half jaar van huis.
    Je moet maar zo denken, dit kunnen ze me niet meer afnemen.
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 39878

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: