En toen was ik in Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu En toen was ik in Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

En toen was ik in Peru

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

06 Juli 2011 | Peru, Lima

na 10 uur met het vliegtuig naar huston
en daarna nog 6 uur naar peru kwamen we om 22.30 lokale tijd aan in Lima peru.
Het lijkt misschien lang maar als je met leuke mensen vliegt valt het opzich best nog wel mee.
Na de paspoort controle, nog meer gedoe en het op halen van de koffers was het op tijd om opzoek te gaan naar mijn gast gezin.

Dat is makkelijker gezegt dan gedaan.
want ondanks het tijdstip. waren er toch best nog wel veel mensen.
Gelukkig vond een van ander haar gastgezin en even later kwam oscar (de codinator van de lions peru) aanzetten. hij heeft mij en Ilana door het helse verkeer van Lima naar mijn gastgezin gebracht.

Ik ben meteen gaan slapen en dat was nog al moeilijk uit te leggen met mijn spaans maar goed het is gelukt.
Nu gaat het wat beter. Ik heb een woordenboek en mijn gast moeder een boek met basisgramatica in Engles.
vanochtend heb ik hier ontbeten (is bijna het zelfde als in nederland aleen dan minder keuze) en gelunched (rijst met een soort van snert, kip en salade)

Ik heb meegeholpen met de bereiding van de lunch en voor de mensen die nog een leuk recept willen voor een salade moeten als ik terug ben daar maar ff naar vragen.

Ook word hier bijna de hele dag spaanse soaps gekeken. Tja ik zie liever wat anders maar ja.

Ik heb al een klein stukje van de buurt gezien waar ik woon. Het is zo ander dan Nederland. Zo zit er in de keuken een trap maar die leid nergens heen. Maar hij is wel handig om de mensen die boven zijn te roepen.

Vanavond ga naar een talenten wedstrijd. Het is namelijk de verjaardag week van de heilige van de stad Lima. Magdalena del Mar.
Jullie horen nog van mij

xx

  • 06 Juli 2011 - 21:22

    Lian En Pieter:

    Super leuk om een berichtje van je te lezen.. Hoop dat je daar heel veel plezier gaat hebben. Geniet er van.

    Liefs Lian en Pieter

  • 07 Juli 2011 - 06:47

    Tineke:

    Gelukkig ben je na die lange reis goed
    aangekomen,ik wens je een goede
    tijd daar en blijf je berichtjes volgen.
    groet tineke

  • 07 Juli 2011 - 08:18

    Mieke:

    wat fijn dat je zo lekker heb gegeten en gekookt. heb je de omgeving dus al wat verkent en hoe is het weer daar
    groetjes mieke

  • 08 Juli 2011 - 01:49

    Romy:

    het weer is grijs en een beeje koud
    niet zonnig
    de mensen hier vinden het steen koud
    terwijl ik zo iets heb van het is gewoon lente
    tja ander land

  • 08 Juli 2011 - 05:37

    Agniet:

    Ha wereldreiziger! Goed om te lezen dat je een goede start gemaakt hebt in Peru! Het zal best wennen zijn, zo'n ander land met een heel andere cultuur. Maar je bent gelukkig al van alles gewend (China ;-) en zo.
    Geniet ervan!

    groetjes van ons allemaal.

  • 08 Juli 2011 - 17:32

    Nina:

    Hopelijk vind je het daar leuk en word het weer wat beter!
    Geniet er maar veel van!

    X Nina
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 39910

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: