mid autum fesitfal time - Reisverslag uit Peking, China van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu mid autum fesitfal time - Reisverslag uit Peking, China van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

mid autum fesitfal time

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

22 September 2013 | China, Peking

Hallo allemaal,

Afgelopen week was niet echt een hele interessante week. Maandag ben ik gewoon begonnen op mijn stage met het schijven van mijn school rapport en het uitvoeren van het marketing beleid voor ambassades. Het zelfde gold voor dinsdag en woensdag. Op woensdag besloot ik maar eens duidelijkheid te vragen over de nationale feestdagen hier en toen bleek ik donderdag, vrijdag en zaterdag vrij te zijn en ik moest zondag (vandaag) weer beginnen met werken.
Afgelopen donderdag ,vrijdag en zaterdag was ik dus vrij, van wege het Mid-autumn festival. Ik wou nog wel naar een festival gaan maar ik had het nogal druk met mijn school rapport. Ik en s’ avonds nog wel naar een plek geweest waar het schijnbaar werd gevierd, maar ik heb niks gezien dus ben ik weer terug gegaan. Wat ik wel heb gedaan is moon cakes eten, dit zijn kleine taartjes met een vulling die echt verrukkelijk smaken.
Verder heb ik een luchtmasker gekocht (voor de mensen die op facebook zitten hadden dat miss al door.) De luchtvervuiling in Beijing is over het algemeen altijd slecht, lijkt of het mistig is maar dat is gewoon smog. Normaal ga ik door de week niet zoveel naar buiten en heb ik er niet zo veel last van. In het weekend is er vaak bijna geen smog dus merk ik er persoonlijk niet zoveel van. Helaas is het door de week wel heel ernstig en dan vonden mijn longen ook. Ik moest namelijk nogal hoesten nadat ik 1,5 uur buiten was geweest met smog niveau 170. Na een lange zoektocht in Beijing en op het internet kwam ik terecht bij een heel klein zaakje waar ze 3 verschillende soorten luchtmastkers verkochten. En dan bedoel ik ook echt luchtmaskers met een carbon filter, niet die chirurgenmaskers die totaal niet helpen. 1 masker was vooral voor als je ging sporten en de ander kon je alleen online filters kopen dus bleef er een masker over en na wat passen heb ik er een gekocht. Het is een Vogmask, hij is lichtblauw en heeft een dingetje om het ademen makkelijker te maken. Het maakt ademen wat makkelijker en je hebt veel minder last van de stank van Beijing.

Het rare is wel, ondanks dat het luchtvervuilingen niveau dagelijks op ongezond staat (volgens Amerikaanse ambassade in Beijing ,www.aqicn.org ) draagt bijna niemand hier een masker, terwijl de vervuiling erg schadelijk is en vooral voor ouderen, kinderen en mensen die veel buiten werken. Maar nee, maskers dragen waarom zouden we. Ik ben erg blij dat ik het wel heb gedaan, word wel soms wat raar aangekeken, maar kijken doen ze toch al, dus waarom niet. Heb liever gezonde longen dan dat ik totaal zit toe hoesten elke dag.
Waarschijnlijk wordt dit mijn laatste verslag voor de komende 2 weken. Ik werk volgende week gewoon en dat is nou niet zo bijzonder dat ik er een verslag ga over schijven. En op 1 oktober vertrek ik naar xi’an omdat ik die week toch vrij heb :P
Xx Romy

Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 39884

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: