Hola ! - Reisverslag uit Lima, Peru van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Hola ! - Reisverslag uit Lima, Peru van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Hola !

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

08 Juli 2011 | Peru, Lima

Ik ben nu 3 dagen in Lima en begin te wennen aan het leven hier.

Ik ben eergister met mijn gastbroer de stad wezen verkennen. Er zijn hier veel kerken die gewoon s´avonds een mis hebben. Daarnaast is mijn gastgezin als de dood dat mijn camera word gestolen. Ik vind het zelf niet zo heel eng maar zij wel dus heb ik nog niet zo veel foto´s gemaakt. Heb er wel wat van bijvoorbeeld de kust maar nog niet veel meer.

Ook ben ik naar de talenten show geweest. Oh wat kunnen sommige mensen vals zingen zeg. Ik heb ook nog 1 dans gezien voor dat we vertrokken (Ik was namelijk moe en had honger)

Gisteren ben ik mijn mijn Gastmoeder gaan winkelen. Tja winkels zijn hier echt anders dan in Nederland. Het zijn allemaal kleine hokjes waar vanalles te koop is. Zo heb ik een sap gedronken waarvoor ze een tak uitpersten. ja ja een TAK.
Ik heb vooral veel gezien en weinig gekocht omdat ik lange tijd zonder geld liep. Ik moest eerst pinnen en daarna de dollars die ik had gepint wisselen in sols. Maargoed als je een hoes voor over je wc bril wil dan moet je hier zijn XD.

Het eten blijft hier toch anders dan in Nederland. Ze eten hier super veel kip en dan ook de delen die je in Nederland niet eet. Je kunt hier in de supermarkt namelijk een hele kip kopen.
Daarnaast zijn de bussen klein, hobbelig, vol maar wel ideaal om mee te reizen.

Voorde rest doe ik nog niet zo veel hier. Ik help nogsteeds met koken en afwassen wat ook weer anders is dan in Nederland. Elk ding was je met de had af. Eers met en sponsje en soort van zeep schoon maken, water er over en uitlater druipen.

Verder ben ik vandaag naar een supermarkt geweest.Het rare was dat ik uiteindelijk de boodschappen moest betalen. Echter ik hoef aleen bij te betalen voor de kosten buitenshuis zoals eten in een restaurant.Ik heb hier over al verschillende mensen gecontacteerd maar ik heb nogsteeds niets. Dat is nog even afwachten.

Vanavond is er een vergadering van iets. Ik heb geen idee wat maar het word wel wat. XD

xx

  • 08 Juli 2011 - 22:44

    Romy Logtenberg:

    Heb ondertussen al contact gehad met Oscar de organisator van de lions in Peru. We gaan het voorval Maandag overleggen als ik in Huyancayo ben voor het kamp
    xx

  • 09 Juli 2011 - 12:15

    Mieke:

    Ik hoop dat ze jou niet te veel laten betalen! En dat je leuke dingen kunt kopen en fotograferen!

    Groetjes Mieke

  • 09 Juli 2011 - 13:49

    Lian En Pieter:

    ":D veel plezier daar verder

  • 10 Juli 2011 - 08:31

    Jos:

    Hallo Romy, de tuin staat hier vol met poppen erg leuk allemaal.
    Wat je camera betreft gewoon meenemen en veel foto's maken, wie weet kom je wel nooit meer terug in Peru.
    Veel plezier nog de komende tijd.

    Groetjes Jos.
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 39865

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: