Perth :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Perth :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Perth :)

Door: romyopreis

Blijf op de hoogte en volg Romy

27 Juni 2012 | Australië, Sydney

Okay, ik ben 2 dagen geleden terug gekomen uit Perth. Ik heb donderdag ochtend het vliegtuig gepakt naar Perth. Het was ongeveer 5 uur vliegen en ik heb een gedeelte geslapen en een gedeelte niks gedaan. Er waren namelijk geen beeldschermen in het vliegtuig. Dat krijg je met goedkope luchtvaartmaatschappijen :). Maar goed na 5 uur vliegen kwam ik aan in het iets zonnigere Perth.
(voor de mensen die niet weten waar het ligt. West kust van Australië. Perth is de hoofdstad van Western Australia, met een klein inwoners aantal van 1.5 miljoen. (echt geen idee waar die mensen zitten, het is zo rustig daar)

Op het vliegveld heb ik de shuttle bus naar het hostel gepakt. Ik heb in Perth niet in een Nomads hostel geslapen, de reden hiervoor is, Er is er geen. (nouja eigenlijk wel maar daar zijn ze nog mee aan het onderhandelen.) Goed ik had dus een ander hostel geboekt, en die is in sommigen opzichten minder dan het hostel hier. Maar je kunt er wel gewoon leven hoor. Het enige nadeel was dat het s’ avonds echt steenkoud wordt. Rond de 5 graden. Okay, het hostel was gevestigd in een oud fabriekspand, dat was eerst omgebouwd tot een community center en daarna een hostel. De fabriekshal heeft nogal een hoog plafon en in de kamers hadden ze verlaagde plafon aangebracht. Ware het niet dat ze een paar stukken vergeten waren. Daarom was het nogal koud, sliep in een pyjama, T-shirt en vest. Sommige mensen sliepen gewoon met hun kleren aan. De eerste dag heb ik Perth een beetje verkend. Het is echt een stuk kleiner dan Sydney en rustiger, dat was wel mooi.

De volgende dag heb ik de ferry naar Fremantle gepakt. Fremantle is een stadje (onderdeel van Perth) dat aan de kust light. (Perth CBD ligt ongeveer 19 km van de kust aan de Swan river). Fremantle is een heel mooi en rustig stadje (nouja onderdeel van Perth) heb er rondgehangen en gewinkeld. Onderweg naar Fremantle had je een mooi zicht op Perth CBD en de rest. En ik heb zelfs nog een dolfijn gezien.

De zaterdag ben ik naar Rotness island gegaan. Mijn originele planning was om de Pinnicals te bezoeken, maar dat ging helaas niet (alles zat al vol). Maargoed Rottness island is een eiland ongeveer 17 km van Fremantle. Ik ben sochtends naar de habour in Perth CBD gelopen. Vandaar werd ik op een bus gezet naar Fremantle en daar kregen we wat te drinken. Daarna gingen we met een boot naar Rottness island. Dat toevallig is ontdekt door een Nederlander. Willem de vlamigh. Hij noemde het eiland rattenest eiland, vanwege de kleine soort kangoeroes die daarvoor komen, en die erg op ratten lijken. Dat werd later dus vertaald naar Rottness Island. Op het eiland kreeg ik een fiets en heb ik samen met een Duits meisje het hele eiland rond gefietst. (de fiets huur zat bij mijn ferryticket in) Het eiland heeft echt prachtige stranden die gewoon blauw zijn. Zo heler is het water. Toen we ongeveer 3/4e van het eiland hadden gezien. Kwamen we tot de realisatie dat we onze waterflesje bijhadden moeten vullen voordat we op weggingen. Ze waren namelijk leeg, en het duurde nog even (paar heuvels op en neer) voordat we bij het drinkwater punt aan kwamen. Nadat we het hele eiland hadden rond gefietst en zadelpijn hadden. Zijn we opzoek gegaan naar de Quakkas, dat zijn de kleine ratachtige kangoeroe soort. En nadat we die hadden gevonden en een gezonken bootje in de haven hadden gezien, bracht de ferry ons weer terug naar Perth.

De volgende dag ben ik verder gegaan met het centrum van Perth te verkennen. En ik heb the Kings Garden bezocht. Dit zijn de grootse botanical gardens in Australia en ze zitten heel dicht bij het centrum van Perth. Aangezien ik een beetje spierpijn had van de dag ervoor heb ik het niet helemaal door lopen. Maar ik heb toch nog wel wat gezien en het was best mooi.

De dag erna moest ik helaas al weer uitchecken. En jammer genoeg ging mijn vlucht pas om middernacht. Dus ik had nog een dag om Perth te verkennen. Ware het niet dat iemand aan kwam zetten met gratis wijn die ze had meegesmokkeld vanuit haar werk, en mij overhaalde om Engeland Italië te gaan kijken. Dat begon hier pas om kwart voor 3 (altijd nog beter dan kwart voor 5 in Sydney) Uiteindelijk lag ik laat in bed, en was ik erg dood de volgende ochtend bij het uitchecken:(.
Goed ik heb dus de halve ochtend in de tv kamer (hal) gehangen en liggen slapen. Toen nog een stuk gelopen met een Ierse jongen en nog wat thee gedronken. En ja daarna eten gekookt en de shuttle gepakt naar het airport. Daar nog een tijdje gewacht en toen in mijn vliegtuig gestapt terug naar Sydney. Ik kon absoluut niet slapen in het vliegtuig. Om een of andere reden was ik dood moe maar het waren nog oncomfortabel stoelen dan anders. Ik heb wel wat geslapen maar niet veel. En ik ging ook terug in de tijd en dat werkte ook niet heel erg mee. Op het airport heb ik best nogwel lang moeten wachten op de shuttle en ben daarna meteen naar boven gegaan om te slapen.

En vandaag kwam bij mij de realisatie dat ik over 1.5 week klaar ben met stage. Het gaat zo ongelofelijk snel. Niet normaal. Ik wil aan de ene kant heel graag weg en reizen en terug naar huis. Maar ik heb hier zoveel leuke mensen ontmoet (ondanks dat een groot gedeelte al weer weg is) dat ik eigenlijk niet naar huis wil. Maarja ik moet toch.

Dus ja over anderhalve week begin ik met het bereizen van de oostkust van Australië. (en waarom de oostkust en niet de west kust? De oostkust is populairder en er is wat. Er is NIETS aan de westkust behalve woestijn.

  • 27 Juni 2012 - 16:59

    Mieke :

    wat fijn dat je het leuk heb gehad

  • 28 Juni 2012 - 18:31

    Marcel En Cisca:

    Goh, leuk Romy.
    Zo zie je nog eens wat van de wereld, en ontmoet je leuke mensen.
    Over het naar huis gaan, moet je nog maar niet te veel aan denken, eerst nog genieten daar.
    Blijf je ons ook op de hoogte houden van je rondreis daar, en veel foto's maken voor als je weer thuis bent.
    Groetjes en veel plezier.
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 39909

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: