Shop till you drop :D - Reisverslag uit Waukesha, Verenigde Staten van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Shop till you drop :D - Reisverslag uit Waukesha, Verenigde Staten van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Shop till you drop :D

Door: romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

12 Juli 2013 | Verenigde Staten, Waukesha

Hello everybody,

Ondertussen is er weer bijna een week voor bij sinds mijn laatste reisverslag en er is een heleboel gebeurd. zaterdag 6 juli had ik een Graduation party van een van de vriendinnen van mijn gastmoeder. De zoon was geslaagd en dat moest worden gevierd met een hoop eten. Maar wel lekker eten en een super grote en lekkere taart.

De volgende dag werden ik een moorrii op gehaald door Jackie, zij is de tante van mijn gastgezin. Met haar zijn we naar een kerk mis geweest. Het was helaas geen amerikaanse baptist church waar een beetje overdreven word gezongen en gebeden maar een beetje normale en gewone kerk. Voor mij was het niet heel veel bijzonders maar voor Moorri wel. Voorhaar zijn onze tradities raar en wij vinden haar tradieties raar maar ja ze vond het wel interesant. Behalve de communie, daar snapte ze niet veel van en ik kon het moeilijk uitleggen, de pastoor kon het gelukkig wel heel goed uitleggen. Na de kerkmis zijn we met wat andere mensen lunch gaan eten in een klein schattig zaakje waar ze ook goede koffie hadden. Ik wou dat ze meer van dit soort zaakjes in Nederland hadden. Na de lunch zijn we henri op gaan halen, henri is 20 en is een vriend van de familie van mijn gastgezin. Met hem zijn we naar Milwaukee gegaan. We zijn naar een klein strandje geweest aan Lake Michigan. Ik snap nu wel waarom ze dit The Great Lakes noemen, OMG wat is dat meer groot, kon de overkant nog niet eens zien. Volgens het vriendje van mijn gastzus komt dat omdat dit Amerika is en ALLES is hier groot, zelfs de meren. Daarna zijn we naar het Milwaukee art museum gelopen en toen weer terug naar de auto. Daarna zijn we gaan eten bij een chinees, het eten was middelmatig maar de porties immens groot en de wc stonken naar bleek.

Op de maandag moet iedereen hier werken dus werden wij opgehaald door de oma van mijn gastgezin. Zij is 81 maar nog fit genoeg om een auto te rijden, al zijn alle autos hier toch automaten. Maar goed, als eerste wilden we naar het Waukesha museum gaan, raar genoeg was die dicht op maandag. Echter iets verder op was een second hand book sale. Hier hebben we even rond gehangen en toen besloten we dat het tijd was voor lunch. Voor lunch hadden we buritos en "kleine" bekers drinken. Na de lunch zijn we even naar het huis van Jackie gegaan. Oma kan veel maar ze moet in de middag wel ff slapen. Na ons gezamelijke middag slaapje zijn we Rummikub gaan spelen, een spel dat Moorrii nog niet kende. Na 3 potjes zijn we naar Lake Peewaukee gegaan voor ijs. Het ijs was lekker alleen het was nogal warm buiten waardoor het ijs nogal snel smolt. Lake Peewaukee is een prachtig meer met een klein strandje en een paar dode vissen die in het meer drijven en die Moorrii vond toen ze besloot in het water te lopen.

Dinsdag was mijn gastzus Liz vrij en zijn we naar Kenosha gegaan. Haar university staat hier en haar vriendje was ook hier. Echter het regende verschikkelijk op weg naar kenosha. Op een moment konden we alleen nog de achterlampen van de autos voor ons zien, zo hard regende het en de wegen zijn hier trouwens ook niet al te best. Maar na een lange rit kwamen we eindelijk aan op Carthage college en zijn we door de regen naar de dorm rooms gelopen. Oh als je dacht dat de studenten kamer in nl klein en vies waren, hier zijn ze kleiner en je moet ze delen met iemand anders, maar dan zit je wel aan lake Michigan. Toen het onweer was gaan liggen zijn we naar het outlet centrum gegaan. Het winkelen was erg leuke todat ik een mooi paar schoenen wou gaan kopen en mijn credit card het niet deed, terwijl ik hem nog niet gebruikt had in Amerika. Echter we kwamen pas s' avonds laat thuis dus kon ik pas de volgende dag bellen en emailen. Oh en ik heb de schoenen wel gekocht hoor, ze waren te mooi om te laten staan.

De volgende dat ben ik dus vroeg opgestaan om rabobank te bellen, helaas kon ik ze niet te pakken krijgen dus ben ik gaan skypen met Nina die heeft toen papa zo ver gekregen om te bellen en toen belde de rabobank mij terug op mijn mobiel. Mijn creditcard bleek te zijn geblokeerd en als het goed is zou hij het nu weer moeten doen. Rond een uur of 12 kwam Henri en gingen we ook lunchen. Als lunch hadden we het typische amerikaanse gerecht voor studenten: Macaroni and Cheese. Het is echt niet meer dan de beschrijving en Moorri vond het niks en miste vlees. Ik vond het wel eetbaar maar meer ook niet. Na de lunch zijn we naar Sams club gegaan, dit is een soort van Makro/Sligro maar dan nog groter. Het was leuk om daar rond te lopen. Toen we thuis kwamen, hebben ik en Moorrii gehopen om shish kebabs te maken voor het avondeten. Na het avond eten hebben we spelletjes gespeeld en de film The Host gekeken.

De volgende dag moest ik helaas al vroeg mijn bed uit. Mijn bed staat namelijk in het kantoor van mijn gastmoeder, en mijn gast moeder moest om 6.30 al beginnen met werken. Ik heb dus mijn kussen gepakt en ben beneden op de bank gaan liggen. Ik heb geslapen tot 9 uur want toen besloot Bella dat het tijd was om mijn gezicht te gaan likken. Gister hebben we niet veel gedaan, vooral films gekeken en dat was het. Ik ben nog even samen met anderen met de honden gaan lopen maar dat was het. 'S avonds heb ik kennisgemaakt met een andere exchangestudent uit Finland. Haar naam is Siiri en zij verblijft bij Jackie. Als het goed ik gaat Moorii vandaag ook naar Jackie en blijf ik bij mijn gastgezin.

Op dit moment is het vrijdag ochtend. De rest is nog aan het slapen en ik was om 8 uur al klaar wakker dus besloot ik om 9 uur maar eens op te staan :P. Als het goed is gaan Ik, l.iz, Moorrii en Siiri vanmiddag winkelen bij Brookfield Square en vanavond gaan we naar Friday Night live. Alleen liz gaat niet omdat ze moet werken.

Als het goed ik gaan we over een paar dagen ook naar Chicago maar dat is allemaal nogal vaag. Was ik wel weet is dat ik over 8 dagen op kamp ga en dan een week geen internet heb, wat nou ook niet zo erg is. Ook hebben we zaterdag een Youth Picnick, Woensdag hebben we het International dinner, Dinsdag hebben we een bonfire en volgende week vrijdag ga ik naar een baseball game :D

Lots of fun :D

xx romy
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 39875

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: