buzy, buzy buzy week - Reisverslag uit Waukesha, Verenigde Staten van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu buzy, buzy buzy week - Reisverslag uit Waukesha, Verenigde Staten van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

buzy, buzy buzy week

Blijf op de hoogte en volg Romy

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, Waukesha

Goed, afgelopen week was een drukke week.

Afgelopen zaterdag was er een youth picknick, dit werd gehouden in een park in Mukwanago. We hebben hier een tijdje rondgehangen en en gegeten, 's middags ben ik met de rest naar West Bend gegaan, hier woonde een vriend van liz en hij was geslaagd. Echter zijn huis lag aan een meer, we hebben gezwomen en spelletjes gedaan. In de avond zijn we naar een andere vriend van liz voor een bonfire.

De volgende dag zijn we 's middags naar Six Flags Great Amerika gegaan. Dit is een vreselijk groot park in Illinois. Het was erg leuk maar super warm wat het wat minder leuk maakte. Daarnaast was het ook vrij duur maar goed je moet ook eten en drinken zonder uit te sterven, en het is om veiligheids redenen niet toegestaan om flesjes drinken mee te nemen. 's avonds werden we opgehaald door de tante van mij gastgezin. Zij bracht mijn, Moorii en Siiri naar een hotel niet ver van het park.

De volgende dag zijn we 's ochtends vroeg naar Chigago gegaan. We reisden vanvaf Northbrook en binnen een half uur waren we in downtown chigaco. We zijn met de trein naar Chicagog gegaan omdat het makkelijker was en ook nog wat goedkoper. Daar aangekomen zijn we als eerste naar de Willis Tower gegaan. Dit is de hoogste toren van Chicago en je hebt er een prachtig uitzicht. op de hoogste verdieping hebben ze ook een paar uitbouwen gemaakt van glas. Als je daar instaat en naar beneden kijkt zie je de straat, en het is best eng maar het leverde wel coole fotos op. Na de Willis tower zijn we gaan rond lopen, lunch gehaald en zijn we op een boottour op de chigago river gegaan. Het was een leuke tour maar onder tussen werd het echt super warm. Na de boot tours zijn we naar Milenium park gegaan. In dit park hebben ze een zeer coole fontijn, een nog coolere glazen boon en een openlucht teater EN een klein stroompje waar je, je voeten in kan doen :D. Iets verder op was de buckingham fontijn maar toen begon het echt veel te warm te worden voor mij. Ik kan wel wat warmte hebben maar dit was te veel voor mij. Na het park zijn we naar een starbucks gegaan om aftekoelen. Daarna hebben we de metro genomen naar een andergedeelte van de stad, the Magnificent Mile. Dit gebied heeft veel winkels we hebben even rond gekeken en zijn toen weer terug gegaan naar het treinstation met de metro, die warm was en een beetje heel erg stonk. Rond 7 uur zijn we weer terug gegaan met de trein naar Northbrook. Vanaf Northbrook zijn we naar familie van mijn gast gezin gegaan, dit is de familie met het vrij grote huis waar we ook met the 4th of july waren. Daar kwam ik er achter dat ik een klein beetje was verbrand en we hebben 's avonds nog even gezwommen.

De volgende dag hebben we mooi uitgeslapen en zijn we rond 11 uur naar een nagel salon in de buurt gedaan om onze nagels te laten doen. Na dat onze nagels klaar waren zijn we terug naar het huis gegaan voor lunch en na de lunch zijn we weer gaan zwemmen. Rond een uur of 3 zijn we terug gegaan naar Waukesha en rond een uur of 7 waren we eindelijk thuis. Onder weg hadden we wat vertraging en we moesten nog naar verschillende supermarkten. 'S avonds was de Bonfire van Liz. Basicaly, is het gewoon een kampvuur waar iedereen omheen zit en marshmallows roosterd. Toen de muggen te erg werden zijn we naar binnen gegaan en hebben we Dispicable Me gekeken.

De volgende ochten werd ik rond een uur of 9 opgehaald voor een Lions meeting. Echter eerst werden ik, moorii en siiri afgezet bij een cafeetje omdat Jackie en Grandma een appartement gingen bezoeken voor Grandma. We hebben even wat koffie gedronken en zijn daarna rond gaanlopen in down town Waukesha. Ondanks dat Waukesha best wel groot is en veel inwoners heeft is de binnenstad heel erg klein. Dit komt vooral omdat de meeste winkels in de grote malls zitten die buiten de steden staan. Hierdoor gaan mensen minder vaak naar de binnenstad van een stad. Maar goed na het rondlopen werden we opgehaald en naar een Lions meeting gebracht. We kregen lunch en na de lunch begon de meeting. Tijdens de meeting werden verschillende dingen verteld en op een gegeven moment moesten we naar voren komen, ons voorstellen en weer gaan zitten. Na de meeting werd ik thuis gebracht en ben ik een appeltaart gaan bakken voor the International Dinner. Dit is een dinner waar bij allen exchange studends een gerecht maken uit hun land. En het einige wat ik zo snel kon bedenken was appeltaart. Gelukkig vond iedereen het lekker en was het snel op.

Op donderdag werd ik 's ochtends weer opgepikt door Jackie. Op donderdag zijn we naar the Milwaukee art Museum gegaan. Het was een interesant museum met kunst uit allerlij verschillende perioden. Ook was er een speciale tentoonstelling met kunst van 30 afro amerikaanse kunstenaars. Dat was heel erg interesant. Na het Museum zijn we gaan lunchen bij een grieks restaurant en daarna zouden we gaan schaatsen omdat ik had verteld dat ik schaatsen "wel leuk" vond. 'Helaas' was de schaatsbaan dicht en zijn we maar naar Mayfair mall gegaan om te winkelen. Het was erg leuk, maar we raakten elkaar constant kwijt :S. Maar ik heb nu wel 2 nieuwe jurken en een nieuw rokje.

Vrijdag was een erg leuke dag. 'S ochtend zijn we naar het Waukesha museum gegaan. In dit museum hebben ze een tentoonstelling van Les Paul, de man die de elektrice gitaar een beetje heeft uitgevonden. Het was een kleine tentoonstelling maar wel leuk.Verder hadden ze nog een tentoonstelling over de geschidenis van Waukesha en over de burgeroorlog. Na het museum zijn we gaan lunchen in een zeer goed mexicaans restaurant en daarna hebben we even rond gelopen in de walmart. Walmart is een IMMENS grote winkel dat ech ALLES heeft en ook nog een heel erg goedkoop. Het was heel interesant om daar rond te lopen. Na de walmart hebben we Grandma nog even geholpen met haar spullen te verhuizen en daarna zijn we naar het huis van mijn gastgezin gegaan. Van hier uit zijn we naar een park and ride gegaan en vanaf daar werden we opgehaald voor een Baseball game. Voor the game hadden we een kleine party op de parkeerplaats met veel en goed eten :D daarna zijn we samen met de rest van de lions en exchange studends naar het stadium gelopen en zijn we naar onze plaatsen gelopen. Helaas waren onze plaatsen helemaal boven aan in het stadium, waar het ook nog eens vreselijk warm was. Gelukkig ken ik de regels van baseball omdat we best nogal veel softball op school speelden maar goed. De game was heel langzaam en naast 2 homeruns gebeurde er niet veel. Gelukkig wonnen de Milwaukee Brewers en gingen we allemaal blij naar huis.

Zaterdag moest ik helaas al weer vroeg mijn bed uit. Vandaag hebben we namelijk met blilnd mensen gefiests. Het klinkt heel raar maar het was heel gezellig. De lions hebben namelijk tendums en de blinde zit achterop en het persoon dat kan zien zit voorop. Gelukkig werden wij niet met bilinde mensen ingedeeld, ondanks dat ik best goed kan fiesten geloof ik toch dat dat niet goed kan zijn afgelopen :S. Na ongeveer 2 uur fietsen waren we terug bij het begin punt en kregen we een lunch en na de lunch werden we weer terug gebrach naar waukesha. In waukesha heb ik nog even geholpen bij de verhuizing van Grandma naar Jackies huis. ze gaat daar een maand wonen en na een maand heeft ze haar eigen appartment.
Na het helpen zijn we met z'n allen wat gaan drinken en daarna zijn we terug naar huis gegaan voor een douch.
's avonds zijn we naar een interesant restaurant gegaan. Als je het restaurant googled kom je uit bij International Exports. Dit restaurant kom je niet binnen via de voordeur maar door een achterdeurtje bij het bedrijf international export. Bij binnenkomst moest je een wachtwoord geven aan een dame in het voor kamertje als je het goede wachtwoord gaf mocht je verder lopen en anders moest je blijven staan. Na dat alle mensen weg waren die het goede wachtwoord gaven moesten ik siiri moorii en jackie in een rij gaan staan en bewijzen dat we goede spionen waren door........ kippen na te doen. Na dat we dit hadden gedaan schoof de boeken kast opzij en mochten we gaan. Door een gangetje kwamen we binnen in Restaurand/bar Safe house. Daar kwamen we er ook achter dat het hele restaurant had kunnen zien hoe wij kippen na deden -.- Wij werden als 'spies' begeleid naar onze tafel en daar kwamen we er ook achter dat je via de voor kan het restaurant niet in en uit kunt. Het is een erg interesant resaurant dat is gebaseerd op spionen verhalen en films. In de damens wc. Kun je andere mensen begluren. In de telefoon cel kun je een alibi opnemen en de bediening noemt je spies enzo. Het eten was erg goed en na het eten moesten we de uitgang vinden. De uitgang bleek in de telefooncel te zijn. Als je een kwartje in de telefoon gooide en een cijfer intoetste ging een andere deur open en kwam je via een omweg buiten in een achterstraatje.

Morgen ga ik op kamp voor een week en heb ik een week lang geen toegang tot Internet en telefonie dus tot over een week

xx Romy
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 39919

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: