Camp Time :D - Reisverslag uit Waukesha, Verenigde Staten van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu Camp Time :D - Reisverslag uit Waukesha, Verenigde Staten van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

Camp Time :D

Door: romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

28 Juli 2013 | Verenigde Staten, Waukesha

Goed vorige week zondag ben ik 's middags vertrokken naar mijn kamp. Ik werd door mijn gastgezin afgezet bij een park and ride bij New Berlin. Ongeveer 20 min later kwam een amerikaanse schoolbus die mij en nog 10 andere naar een kamp bracht. We moesten ongeveer een uur rijden richting het noorden toen we ergens in de middle of nowwhere aankwamen op het kamp :D. Het kamp bestond uit 1 hoofgebouw met een keuken, dinningroom, livingroom en een ruimte met een podium. achter het gebouw was een volleybal veld een een klein strandje bij het meer. Daarnasat waren er nog verschillende gebouwen waar wij in sliepen. Bij aankomst werd er een foto van ons genomen en werden we door de counselors naar onze slaapplekken gebracht. Counselors zijn mensen van onze leeftijd die zo'n beetje de leiding hebben over ons, ze zijn echt supper aardig en zorgen er voor dat wij wij geen puinhoop van alles maakten (maar dat zij dat konden doen :p.) Na de aankomst zou ik een zwemtest moeten doen om te laten zien dat ik kan zwemmen maar dat ging helaas niet door vanwegen de regen. Om 6 uur hadden we dinner en na het avond eten was er een Flagceremony. Wij zaten allemaal in de ruimte beneden met een podium en daar werden alle vlaggen van alle landen van de campers binnen gebracht en werden de regels uitgelegd. Ook moest je een naam gaan trekken voor een Solstice Gift. Dit was een cadeautje dat je moest maken voor iemand en moest geven aan het einde van de week.

De volgende dag hadden we ontbijt om 8 uur na het ontbijt gingen we naamspelletjes spelen op het grote veld om iedereens namen te onthouden, dit was best wel nuttig aangezien onze groep nogal groot was. Daarna hadden we Free Time, op het kamp terein hadden we ook een craft barn, dit was een soort van handvaardigheid lokaaltje maar dan minder overzichtelijk. Als eerste heb ik mijn teenslippers gerepareerd en daarna ben ik gaan werken aan mijn solstice gift. Voor de lunch hadden we een presentatie van camper uit amerika en na de lunch hadden we een presentatie van Tahiti, turkije en zwitzerland. Na de presentaties die erg interesant waren hadden we Kanno races. Alleen met twee kanos per groep en zonder pedel dingen. Het was erg interesant en ik kwam er meteen achter dat ons team niet de sterkste was. Na dinner hadden we een presenatie van de Native Americans. Zij lieten zien hoe zij zij kleeden en hoe zij dansten, het was heel interesant en grappig om te zien, na de presentatie was er een kampvuur met smores (koekje, marshmallow,chocolade koekje) en heeel veel muggen.

De volgende ochtend werd ik wakker met supper veel muggenbulten en na het ontbijt hadden we de presenaties van zweden, polen en peru. Na de presenaties hadden we een counselors activity. Eerst leek het er op dat de counselors een pudding eating contest hadden, maar dan zonder handen en met blindoek. Totdat de meeste counselors opstonden en er 3 overbleven. Dit waren de counselors die dit jaar voor het eerst counselor waren, de wedstrijd begon en na 20 sec kregen ze een grote bak water over zich heen gegooid :P, Welcome to be a counselor. HIer na hadden we free time en hebben ik, marieke en martine aan onze presentatie gewerkt, die hadden we namelijk na de het avond eten. Na de lunch hadden we free time die ik voornamelijk door bracht in de craftbarn.
Na het avond eten hadden Noorwergen, Nederland en Niguraqua hun presenaties. Ik martine en marieke hadden onze presentatie als 2e, de presenatie ging goed na de presentatie deelden we drop, ontbijtkoek en brood met hagelslag uit.

Op woensdag zijn we met een schoolbus naar Madison gereden. Het was een busrit van ongeveer 1 uur daar aangekomen kregen we een tour door the capital building van de staat wisconsin van ongeveer 1 uur. Na een uur mochten we naar het dak van het gebouw gaan om daar prachtige fotos te nemen van Madison. Op onze weg naar het dak konden we mensen horen zingen die aan het protesteren waren in het gebouw. Echter het gebouw heeft nogal een hoog plafon en er was dus een vreselijke echo. op onze weg uit het gebouw zagen we hoe een van de protesters werd gearresteerd omdat hij niet weg wou gaan terwijl de rest bleef zingen, en na een tijdje werd de rest afgevoerd omdat ze niet weg wouden gaan omdat ze geen vergunning hadden.
Nadat we de goede uitgang haden gevonden en een groepsfoto hadden we vrije tijd. Ik moorrii en siiri zijn naar verschillende winkels gegaan en tijdens onze lunch zaten we constant op de free wifi omdat we voor 3 dagen geen wifi hadden (WiFi addicts :D). Daarna zijn we verder gaan winkelen. Ik heb 1 mok, 2 t-shirts en een geweldig boek gekocht. Om 3 uur verzamelden we ons aan het einde van state street. Dit is het begin van de campus van the university of Wisconsin. De campus was immens groot en na dat we de bus hadden gevonden zijn we naar de Lions Eyebank gegaan. Dit is een instantie van de Lions dat hoornvlies verzameld voor transplantaties. Gezondheidszorg is wat slechter geregeld voor hier en het is blijkbaar moeilijker om een hoornvliestranspantatie te krijgen. Na de rondleiding door het gebouw, kregen we een geweldig dinner van de lions en daarna gingen we weer terug naar het kamp.

De volgende dag begonnen we de dag met presenaties van mexico, mongolie en japan. Op het einde van de presenatie van de japan bleek dat alle counselors zich verstopt hadden en dat wij moesten ze met ons team gaan vinden, van elke counselere kreeg je een token en elke token was een bepaald aantal punten waard. Wij verzamelden 11 tokens. Na de lunch hadden we presenaties van Italy, Israel en Hungary en daarna begonnen The Unolympic Games. Dit waren spelletjes die je moest spelen en voor elk spel kreegje een aantal punten. De spelletjes waren, waterballonen voleyball, marsmallow vangen met je mond, een emmer met water vullen en de emmer heeft gaten, spinnen web en een estafette ding. Na de games was ik er vrij zeker van dat wij verloren hadden maar de spelletjes waren heel erg grappig. Na het avond eten, kregen we een prestentatie van Leaderdog for the blind. Dit is een organisatie van de lions die blindegeleidehonde opleiden en weggeven voor niks. De presentatie werd gegeven door een blinde man met een blindegeleide hond. na deze presentatie was de presenatie van Duitsland en naarna was het Free time.

Vrijdag begonnen we de dag met presenaties van Hong Kong, Frankrijk en Finland. Na de presenaties hadden we free time en als lunch hadden we een cookout. Blijkbaar is dit vrij normaal in amerika en het waren gewoon hotdogs en hamburgers. Na de cookout hadden we de presenaties van Estland, Denemarken en Croatie. Daarna was iedereen opeens verdwenen en de rest van de middag heb ik doorgebracht in de craft barn. Vooral omdat het nogal slecht weer was met veel regen. Als dinner hadden we een Fish Fry Birthday Dinner. Dit combineerde een dinner voor de mensen die jarig waren deze maand en de traditie dat je gebakken/gefrituurde vis eet in Wisconsin. Na het eten hadden we de presenaties van Brazilie en Argentinie en daarna hadden we 10 min om ons voor te bereiden op de dans avond. 30 min later was onze cabin klaar en gingen we naar onze dans avond. Het was erg gezellig maar nogal raar omdat we geen alcohol mochten drinken en de muziek stopte om 12 uur, maar het was gezellig.

De volgende dag mochten we eindelijk uitslapen en om 1 uur ging de craft barn dicht en moest je solsice gift af zijn. Voor en na de lunch heb ik geoefend voor de talent show. Om 2 uur begon de talentshow, ik was als 4e en dit was de act voor mij (http://www.youtube.com/watch?v=8RwUr0qIaCM&feature=youtu.be) the fighting t-rex. Tijdens de talent show heb ik op mijn flute gespeeld. Na de talentshow hadden we een thanksgiving dinner dus.. Kalkoen en nog veel meer lekkers.

Na het avondeten was het tijd om de Solstice gift te geven, mijn gift was een mini gitaartje gemaakt van draad, wol en verf en ik kreeg 2 ketting van een van de meisjes van Tahiti. Hier na was het tijd om een filmpje te gaan kijken gemaakt van alle fotos die zijn gemaakt deze week. Het was zo leuk om te zien en na de film kregen we een kamp boek. In hier in staan alle fotos en contact details van alle campers, counselors en staff en natuurlijk moets iedereen in iedereens boek schrijven. Ik heb bijna iedeeen in mijn boek laten schijven.

De volgende dag was helaas onze laatste dag op het kamp. Onze bus kwam om 10.40 en om 12.10 was ik terug in New berlin en ik werd opgehaald door Jackie en daarna teruggebracht naar mijn gastgezin.

Over 6 dagen ga ik helaas/gelukkig weer terug naar Nederland

xx romy



  • 29 Juli 2013 - 11:01

    Marcel En Cisca:

    Een mooie en drukke week dus, maar wel veel verschillende jongeren uit verschillende landen leren kennen.
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 39900

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: