It's so big here! - Reisverslag uit Waukesha, Verenigde Staten van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu It's so big here! - Reisverslag uit Waukesha, Verenigde Staten van Romy Logtenberg - WaarBenJij.nu

It's so big here!

Door: romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

06 Juli 2013 | Verenigde Staten, Waukesha

oed, het is nu 5 dagen geleden dat ik ben aangekomen in Wisconsin. Ondertussen is er wat gebeurd maar nog niet veel. Maandag ben ik rustig bijgekomen van mijn jetlag en heb ik veel gespeeld met de honden, maandag avond kreeg ik ook te horen dat er nog een gast zusje kwam logeren in het niet zo grote huis van mijn gast ouders. Mijn gastzusje komt uit Mongolie en heet moorii. Die avond zijn we dus nog even snel naar een belachelijk groot warenhuis gegaan om dekens en zo te kopen. De winkels zijn hier belachelijk groot en altijd tot 9 uur open.

De volgende de dag ging mijn gastmoeder mijn nieuwe gastzusje op halen. Helaas is mijn gast moeder slechtziend en kan ze niet rijden dus moest ze met een ander lion mee rijden. Jammer genoeg was de vlucht van mijn gastzus moorii vertraagd en hebben ze 3 uur op het vliegveld gezeten, terwijl ik rustig thuis zat met de honden. Na dat Moorii was aangekomen ben ik met mijn gastbroer stephen met de honden gaan lopen. Toen we terugkwamen zijn we samen met mijn gastmoeder heidi, stephen en moorii naar het centrum van Waukesha gegaan. Het was interesant en het italiaanse ijs was supper lekker. Toen we terug kwamen heb ik geholpen met koken. Het eten bestaat vooral uit vlees en fruit, het is een beetje warm voor gekookte groente.

De volgende dag ben ik rustig op gestaan, 's middags zijn we naar een shoppingcenter gegaan. Moorii, wou graag een iphone kopen omdat die veel duurder zijn in Mongolie dan hier. Het winkelcentrum was SUPER groot, met veel winkels en veel parkeerplaatsen. Donderdag, was 4th of July, de onafhankelijksheiddag van Amerika. Voor deze dag zijn we naar family van mijn gastgezin gegaan, zij wonen in een super groot huis in Illonois, wat ongeveer 2,5 uur rijden is. Onderweg hebben we nog even vuurwerk opgehaald, in ilonois it is illegaal om vuurwerk te kopen en af te steken, maar doen we niet aan :P Deze familie is vrij rijk, hun huis heeft 3 verdiepingen, 3 keukens, 7 badkamers en een zwembad! We hebben de dag in en rond het zwembad gezeten. Aan het einde van de middag, hebben we besloten om te blijiven slapen in het huis in de gastenkamer, die nog groter is dan onze woonkamer, maar met slecht wifi bereik. Na het vuurwerk dat werd afgestoken door stephen, zijn we nog even naar Despicable Me 2 gegaan, was een super leuke film en we waren de einige in de zaal.

De volgende dag zijn we terug gereden naar waukesha en daar hebben we even wat gegeten en daarna zijn we naar het grootste festival ter wereld gegaan. Dit festival heeft niet de meeste bezoekers maar wel de meeste bands en er is veel meer merchaindising en reclame dan op nederlandse festivals. we zijn hier ongeveer 3 uur geweest en toen was ik best moe omdat het nogal warm was. Rond 20.00 zijn we thuis gekomen en 20.10 zijn we weer weg te gaan om te winkelen. Ik heb een mooie lange jurk gekocht die perfect is voor het warme weer hier.

Morgen ga ik denk ik een appeltaart bakken en 's avonds heb ik een feest omdat een kennis van mijn gast gezin is geslaagd, zondag ga ik wat doen met een tante van mijn gast gezin en maandag of dinsdag ga ik miss naar het atractipark Great Amerika en er zijn nog veel meer dingen die ik ga doen maar dat moet nog allemaal komen.

xx romy

  • 06 Juli 2013 - 19:30

    Jos:

    Hoi Romy,

    fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt bij dit gastgezin, nog veel plezier toegewenst de komende weken.

    Groetjes ook van Mieke.

  • 07 Juli 2013 - 23:36

    Marcel:

    Hoi Romy,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar.
    Volgens mij wordt er daar wel veel gewinkeld als ik dat zo lees.
    Mag jij daar trouwens ook rijden of moet je een speciaal rijbewijs aanvragen om hier te mogen rijden?
    We lezen wel wat je de komende tijd gaat doen.
    Mijn neus operatie is volgens de arts goed gelukt, heeft alleen iets langer geduurd dan hij zelf had verwacht. Ging namelijk om 08:00 uur onder narcose en werd om 13:30 uur pas weer wakker, terwijl de operatie 3 uur zou duren. Maar ik heb in ieder geval geen pijn, alleen een raar kapje over mijn neus die er woensdag weer af mag, maar het jeukt wel zo af en toe.
    Veel plezier nog met wat je gaat doen.

    Groetjes van mij en Cisca.

  • 08 Juli 2013 - 03:01

    Romy:

    hoi marcel,
    ja er word hier veel gewinkeld, de winkels zijn groter en het is hier een stuk goedkoper :D
    en Nee ik mag hier niet rijden, heb regels voor dit progamma ondertekend waar in staat dat ik niet mag rijden, al is dat niet moeilijk hier. De wegen zijn breed en alle auto's zijn automaten :P

    xx
Romy

Ik ben Romy Logtenberg en ik studeer HTRO oftewel toerisme en recreatie aan Saxion Deventer. Ik reis zowel voor school als ik dat gewoon uit mezelf doe. omdat allemaal bij te houden kun je hier mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 21 Mei 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 39902

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Management stage China

01 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Lions Youth Exchange USA - Wisconsin

11 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Stage 1 Australie

05 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Lions youth exchange Peru

Landen bezocht: